بعد شروع رژیم کتوژنیک این تغییرات یعنی خطر !

شروع موضوع توسط admin ‏13/10/20 در انجمن لاغری ، کاهش وزن و سایز

  1. admin

    admin Administrator عضو کادر مدیریت

    علائم خطر رژیم کتوژنیک
    1. حالت تهوع دارید

    بسیاری از افراد اندکی پس از شروع رژیم کتو حالت تهوع و استفراغ ( وهمچنین سرگیجه، ضعف و تحریک پذیری) را گزارش می دهند. اگر تحمل این علائم را ندارید ممکن است بخواهید از این رژیم دوری کنید. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد. با نوشیدن مقادیر زیادی آب می توانید الکترولیت ها را تقویت کرده و علائم را به حداقل برسانید تا به مرور زمان از بین بروند.

    2. انرژی ندارید
    کربوهیدرات ها منبع انرژی مورد نیاز بدن هستند بنابراین کمبود کربوهیدرات ها باعث می شود تا یک خستگی جدی داشته باشید. خستگی حاصل از رژیم کتو اغلب با استفاده از چربی برای تامین انرژی افزایش می یابد اما برخی از افراد در طول رژیم با یک خستگی طولانی مدت مواجه می شوند.

    3. سردرد دارید
    رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد.
    [​IMG]

    4. اسهال دارید

    افزایش مصرف چربی می تواند بر سیستم هضم دستگاه گوارش شما تاثیر بگذارد. چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. برای برخی افراد اسهال مربوط به کتو هرگز برطرف نمی شود.

    5. تمایلی به غذاخوردن ندارید
    احساس انزوای اجتماعی دام مشترک بسیاری از رژیم های غذایی بسیار خاص است. در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند.

    6. مشکلاتی در هضم خواهید داشت
    موفقیت رژیم کتو به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است. این بدان معناست که دریافت مهم ترین نوع کربوهیدرات یعنی فیبر را از دست داده اید. عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد. یبوست طولانی مدت نیز می تواند منجر به عوارضی چون بواسیر یا انسداد روده شود.

    7. کاهش وزن نخواهید داشت
    اگرچه خیلی ساده به نظر می رسد که چربی بخورید و کربوهیدرات را محدود کنید اما گرفتاری در کتوز می تواند مشکل ساز باشد. پیروی طولانی مدت از کتو باعث می شود بدن مقدار کافی از کتون را تولید نکرده و در کتوز تغذیه ای باقی بمانید و اگر در کتوز نباشید آنطور که می خواهید کاهش وزن نخواهید داشت. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند.
     

به اشتراک بگذارید