یوگا، درمان بی خوابی در دوران یائسگی

شروع موضوع توسط admin ‏9/1/17 در انجمن یوگا

  1. admin

    admin Administrator عضو کادر مدیریت

    محققان دریافتند که انجام یوگا و تمرین روزانه در خانه باعث می‌شود که بی‌خوابی دوران یائسگی کم شود. انجام 12 هفته یوگا و تمرین در خانه باعث می‌شود که بی‌خوابی در افراد یائسه کم شود، البته یوگا تاثیری در احساس گرما و عرق کردن در دوران یائسگی ندارد.

    بسیاری از زنان در دوران یائسگی از بی‌خوابی رنج می‌برند. یوگا می‌تواند به این افراد در برطرف کردن بی‌خوابی کمک کند. البته درمان‌های هرمونی تنها راه برای مقابله با احساس گرما و عرق کردن در این افراد است.
    با این وجود زنان امروزه کمتر به درمان‌های هرمونی می‌پردازند، به همین دلیل محققان موسسه MsFlash درصدد برآمدند تا راه‌های غیرهرمونی از جمله ورزش و تغذیه برای مقابله با بی‌خوابی پیدا کنند.

    به نظر می‌رسد ورزش باعث خواب بهتر و کمتر شدن بی‌خوابی و افسردگی می‌شود. همچنین یوگا باعث بالا رفتن کیفیت خواب و کمتر شدن افسردگی می‌شود. مصرف امگا 3 تاثیر بر کم شدن احساس گرما، عرق کردن، خواب یا بی‌حوصلگی ندارد.

     

به اشتراک بگذارید