تاثیر ورزش یوگا روی تقویت استخوان های بدن

شروع موضوع توسط admin ‏6/2/17 در انجمن یوگا

  1. admin

    admin Administrator عضو کادر مدیریت

    همه می دانیم یوگا می تواند باعث کاهش استرس، تقویت عضلات و حتی بهبود زندگی جنسی مان شود. اما تحقیقات جدید نشان داده یوگا مزایای فوق العاده ای برای سلامت استخوان ها نیز دارد.

    محققان از چندین دانشگاه معتبر در جهان گرد هم آمدند تا متوجه شوند که آیا یوگا ورزشی مناسب برای درمان یا پیشگیری از پوکی استخوان هست یا خیر – پوکی استخوان بیشتر در خانم ها شایع است و از هر سه زن بالای 500 سال یکی به آن دچار است. در این تحقیق 202 خانم که حداقل یک روز درمیان چند حرکت یوگا را از سال 2005 تا 20155 انجام می دادند مورد بررسی قرار دادند.

    دانشمندان متوجه شدند این تمرینات نه تنها باعث افزایش تعادل و همچنین بهبود راه رفتن در این افراد شده، بلکه باعث تراکم استخوان مخصوصا در ستون فقرات و استخوان ران نیز شده است. از تراکم استخوان بهتر بهبود پشتیبانی داخلی استخوان ها است ( یعنی عضلات و تاندون های قوی تر و انعطاف پذیر تر ) این مزیت احتمال آسیب دیدگی و شکستگی را تا حدود زیادی پایین می آورد.

    فعالیت های تحمل وزن، تاثیر بسیار بالایی روی پیشگیری از دست دادن استخوان دارد، بر اساس گفته های محققان یوگا بیش از جاذبه روی استخوان ها فشار وارد می کند، این یعنی با یوگا دقیقا به تراکم استخوان خود کمک کرده اید. دلیل این تاثیر مقابله بعضی گروه های عضلانی بر اثر برخی حرکات یوگا با یکدیگر است. این کار باعث افزایش تولید سلول های استخوان ساز و در پی آن متراکم تر شدن استخوان ها در طول افزایش سن است
     

به اشتراک بگذارید